Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Przebudowę półtorakilometrowego odcinka drogi wraz z torowiskiem i chodnikami na ul. Chrobrego i Mieszka I, na odcinku od Pocztowej do Roosevelta, realizuje konsorcjum firm ZUE i FDO. Prace są realizowane na całym zakresie inwestycji - od ul. Pocztowej do ul. Roosevelta. Koszt tej inwestycji to 69 mln zł.

Ostatnio, przez przedłużające się prace archeologiczne, wykonawca wnioskował o dodatkowe 150 dni na ukończenie robót. Ostatnie utrudnienia w centrum Gorzowa znikną zatem prawdopodobnie dopiero pod koniec maja 2022 r.

Jednostka realizująca projekt informuje, że kumulacja robót ma aktualnie miejsce na krańcowych obszarach inwestycji. Praktycznie całe nakłady sił zostały skierowane na wykończenia prac przy torowisku tuż przy skrzyżowaniach ul. Chrobrego z ul. Wybickiego i Jagiełły oraz ul. Mieszka I z ul. Roosevelta.

Brakuje ok. pięciu metrów torowiska przy tym pierwszym skrzyżowaniu, by połączenie tramwajowe wzdłuż ul. Chrobrego i Mieszka I z os. Piaski było kompletne.

Na wysokości „Arsenału" ul. Chrobrego została wyasfaltowana na obu pasach ruchu. Na chwilę obecną nie jest jednak możliwe udostępnienie tych obszarów dla ruchu samochodowego.

- Wykonawca zdecydował, że na razie nitka drogi z nowym asfaltem, w centrum Gorzowa przy Arsenale w stronę ulicy Jagiełły, nie będzie włączona do ruchu - przekazał Wiesław Ciepiela, rzecznik urzędu miasta. - Powinniśmy zaufać, że dla jak najsprawniejszego zakończenia inwestycji, a na tym nam wszystkim zależy, trzeba utrzymać właśnie takie rozwiązanie. Otwarcie tej jezdni specjalnie nie ulży kierowcom, za to utrudniłoby życie inwestorowi.

Grudzień 2021 r., przebudowa centrum Gorzowa. Brakuje już tylko kilku metrów torów, aby połączenie tramwajowe było kompletneGrudzień 2021 r., przebudowa centrum Gorzowa. Brakuje już tylko kilku metrów torów, aby połączenie tramwajowe było kompletne Fot. Bartłomiej Nowosielski / Urząd Miasta Gorzowa

Torowisko na wysokości budynku sądu zostało ukończone, lada chwila podobnie będzie z torowiskiem przy dawnym kinie Słońce i „Letniej".

Na całej inwestycji wszystkie prace podziemne zostały ukończone. Pozostają prace wykończeniowe, głównie brukarskie, zieleniarskie oraz przy infrastrukturze komunikacji tramwajowej. Osadzone zostały wiaty przystankowe, wkrótce montowane będą tablice Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.

Nadal nieprzejezdne zostaje skrzyżowanie z ul. Łokietka. Przejazdy na pozostałych przejazdach są czynne.

Dla mieszkańców udostępnione zostały wjazdy w ul. Mieszka I, choć nadal ulica nie jest przejezdna ze względu na ciągle trwające prace.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.