Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

O takie działania ze strony pacjentów apeluje Wielospecjalistyczny Szpital Wojewódzki w Gorzowie. Zwolnione w ten sposób miejsce stworzy możliwość ustalenia terminu wizyty innemu pacjentowi, dla którego nie było miejsca. Lecznica przypomina, że każdy pacjent ma ustawowy obowiązek niezwłocznego powiadomienia placówki medycznej o konieczności odwołania lub rezygnacji z wizyty u lekarza.

- Wszystkim nam zależy na łatwym i jak najszybszym dostępie do lekarzy specjalistów. My staramy się spełniać te oczekiwania, ale aby tak się stało, potrzebna jest współpraca na linii pacjent – poradnia – mówiła Barbara Kasperska, kierownik ds. funkcjonowania poradni, rejestracji i pracowni szpitalnych w gorzowskim szpitalu. - Niestety zdarzają się dni, w których do jednej poradni na zaplanowany termin nie zgłasza się nawet kilkanaście osób. Nie mając wiedzy o rezygnacji, czy konieczności przesunięcia terminu, nie możemy tego terminu zaproponować innemu pacjentowi. To niestety powoduje, że na konsultację u niektórych specjalistów czeka się dłużej, niż jest to potrzebne.

Aby odwołać lub zmienić termin wizyty, nie trzeba przychodzić do poradni osobiście. Można to zrobić nie wychodząc z domu, z każdego miejsca na świecie. Wystarczy napisać mail na adres rejestracja@szpital.gorzow.pl.

Jeżeli pacjent nie odwoła wizyty i nie stawi się w wyznaczonym terminie, placówka medyczna ma prawo wykreślenia go z listy oczekujących. Każde niestawienie się pacjenta bez poinformowania jest odnotowywane w systemie szpitalnym.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.