Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Głównym zadaniem działań w ramach projektu jest zaprezentowanie Gorzowa mieszkańcom Frankfurtu nad Odrą jako miejsca, do którego można przyjechać i spędzić aktywnie czas, zwiedzając ciekawe miejsca lub korzystając z oferty kulturalno-rozrywkowej. To ma być inspiracja dla Niemców, aby częściej odwiedzali Polskę i miasto nad Wartą.

- Podczas realizacji projektu będziemy intensywnie współpracować z partnerem zza Odry, by wspólnie przekonać mieszkańców Frankfurtu o tym, że Gorzów to doskonałe miejsce transgranicznej turystyki weekendowej. Jednocześnie liczymy, że współpraca wzmocni istniejące relacje partnerskie pomiędzy miastami - informuje Karolina Machnicka z wydziału promocji i informacji urzędu miasta. - Stałym elementem kampanii będą spotkania online oraz spotkania bezpośrednie, zależne od sytuacji pandemicznej, z przedstawicielami partnera projektu. Ich celem będzie wypracowanie najskuteczniejszych sposobów promocji turystycznej i zaangażowanie partnera w działania promocyjne.

W pierwszym etapie projektu planowane są działania bezpośrednie związane m.in. z ustawieniem stoiska promocyjnego Gorzowa we Frankfurcie nad Odrą. - Tam planujemy eksponować materiały promocyjne: miejskie gadżety reklamowe i gorzowskie publikacje, i  zachęcić mieszkańców miasta partnerskiego do turystyki - dodaje Machnicka. - W ramach pierwszego etapu planowane jest także określenie stopnia znajomości Gorzowa przez mieszkańców Frankfurtu nad Odrą. W tym celu przeprowadzimy ankiety, dotyczące częstotliwości wizyt oraz sposobów pozyskiwania informacji o Gorzowie.

Projekt „Kampania Gorzów wie bist du? promująca atrakcyjność turystyczną Gorzowa Wlkp.” jest realizowany i dofinansowany w ramach Funduszu Małych Projektów Programu Współpracy INTERREG V A Brandenburgia - Polska 2014-2020, w ramach celu „Europejska Współpraca Terytorialna” Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR). Umowa o dofinansowanie projektu została zawarta 5 października 2020 r., wszystkie podejmowane działania będą realizowane w okresie od 1 marca do 19 października br. Wartość projektu: 11764,70 euro, kwota dofinansowania: 10 000 euro.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.