Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Tym razem nie będą to autobusy elektryczne czy hybrydy, ale diesle. Spełniające najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Sześć nowych pojazdów marki MAN miasto bierze w leasing.

– Te autobusy są dokładnie pod potrzeby miasta – powiedział Roman Maksymiak, prezes gorzowskiego Miejskiego Zakładu Komunikacji, który dzisiaj podpisał umowę leasingową. – To pojazdy średniej pojemności, dwunastometrowe. Są wyposażone we wszystkie najnowocześniejsze elementy bezpieczeństwa i wygodnej komunikacji. Na przykład będą miały na pokładzie defibrylatory, które w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia mieszkańców będą możliwe do użycia. Polityka miasta zmierza do tego, aby przekonywać gorzowian do częstego korzystania z komunikacji miejskiej. Odnowa parku komunikacyjnego w ostatnich latach bardzo przyspieszyła, dotyczy to zarówno tramwajów, jak i autobusów. Wchodzimy do grona niewielu miast w Polsce, które stają się awangardą w zakresie komunikacji miejskiej.

Klimatyzowane autobusy niskopodłogowe są wyposażone w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, wi-fi, system informacji pasażerskiej oraz monitoring wizyjny. Każdy z nich jest wart ponad milion złotych.

– Zostaną wyprodukowane w naszej fabryce w Starachowicach i będzie to nowy model, przeznaczony do komunikacji miejskiej – opowiadała Małgorzata Durda, dyrektor do spraw sprzedaży autobusów MAN. – Będą rozpoznawalne na ulicach, bo to jest kompletnie nowa stylistyka. Kierowcy też powinni być zadowoleni z ich prowadzenia.

Autobusy trafią do Gorzowa w ciągu najbliższych ośmiu miesięcy. – Nowe tramwaje przyzwyczaiły naszych mieszkańców do wygodnej i bezpiecznej komunikacji, więc ich oczekiwania są bardzo wysokie. Nowe autobusy, na które umowę właśnie podpisujemy, spełniają te oczekiwania, są bardzo wysokiej jakości, zarówno pod względem komfortu, jak i bezpieczeństwa – dodała wiceprezydent Agnieszka Surmacz.

Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych,
lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej.