Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Impuls 2 to mercedes wśród pociągów jeżdżących w Polsce. Produkt nowosądeckiej firmy Newag jest w stanie pojechać maksymalnie 120 km na godz. Zmieści się w nim 330 pasażerów, z czego 160 pokona trasę siedząc. Umożliwia komfortową podróż każdemu. Jest klimatyzacja, są wygodne fotele z rozkładanymi stolikami, toaleta z przewijakiem dla niemowląt oraz specjalnie wydzielone miejsca dla rowerów, wózków dziecięcych i inwalidzkich.

Na wyposażeniu pociągu są m.in. monitoring, audiowizualny system informacji pasażerskiej, bezprzewodowy dostęp do internetu, gniazda USB oraz 230V do ładowania urządzeń elektronicznych.

Nowe pojazdy rozpoczną kursowanie 13 grudnia br. Skorzystają z nich podróżujący linią Kostrzyn - Gorzów - Krzyż - Poznań Główny.

- Pojazdy zakupiono w ramach projektu pn. "Zakup pasażerskich pojazdów kolejowych" RPO Lubuskie 2020. Zakup składów uzyskał dofinansowanie unijne z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wartość całego projektu to ok. 43 mln zł, w tym dofinansowanie unijne 35,7 mln zł - informuje urząd marszałkowski.

Nasze województwo ma na stanie 23 takie pociągi. 20 z nich jest zasilanych spalinowo, trzy elektrycznie. Ich łączna wartość to ok. 228 mln zł. Zarządcą jest Polregio, przewoźnik realizujący kursy na zlecenie naszego regionu.

- W bieżącym roku na dofinansowanie połączeń kolejowych zapisano w budżecie województwa lubuskiego kwotę ponad 55,5 mln zł, a na 2021 rok blisko 73,2 mln zł, uwzględniającą między innymi dalszy rozwój oferty przewozowej dla mieszkańców naszego regionu - mówi marszałek.

Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych,
lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej.