Przy granicy z Niemcami trwa przebudowa trasy, która stanie się fragmentem autostrady A18.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Prace na tzw. drugim odcinku A18 ruszyły wiosną tego roku. Chodzi o dostosowanie blisko 22 km odcinka drogi krajowej nr 18 do parametrów technicznych autostrady.

- To odcinek zaczynający się w okolicach węzła Żary Zachód w stronę Wrocławia, a kończący blisko 4 km przed węzłem Iłowa - wyjaśniają drogowcy z zielonogórskiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Na swojej stronie umieścili fotorelację z przebiegu prac na południowej jezdni DK18. Spora część starej nawierzchni drogi jest już zerwana.

Inwestycja zakłada oprócz powstania autostradowego węzła Żary budowę trzy wiaduktów, trzech przejść dla zwierząt nad autostradą oraz jednego mostu i przejścia pod autostradą.

Zakończenie prac zaplanowano na połowę 2022 r.

Inwestycja pod granicą z Niemcami jest częścią dużo większego przedsięwzięcia, czyli dostosowania do parametrów autostrady 70-kilometrowego odcinka z Olszyny do Golic na Dolnym Śląsku. Ta koncepcja powstała przed 25 laty.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej