W marcu br. ruszyła wielka modernizacja linii kolejowej nr 358 na odcinku Czerwieńsk - Sulechów - Babimost - Zbąszynek. Po remoncie blisko 42 km odcinka torów pociągi będą mogły jeździć 120 km na godzinę (o 20 km szybciej niż do tej pory. Jednym z najważniejszych punktów remontu jest przebudowa znajdującego się na trasie starego mostu na Odrze w Pomorsku. Zakończenie remontu przewiduje się na połowę 2022 r. Inwestycja warta jest blisko 106 mln zł. Pieniądze wykłada marszałek lubuski ze swojego unijnego programu RPO oraz Funduszu Kolejowego i budżetu PKP.
Oprócz tego zmodernizowane zostaną m.in. stacje w Sulechowie i Babimoście. - Na początku maja spółka PKP SA podpisała umowy na wykonanie dokumentacji projektowej i przebudowę dworców - informuje portal transport-publiczny.pl. - Dokumentacja dla każdego z obiektów ma powstać w ciągu 36 tygodni. Ponadto wykonawcy będą pełnić nadzór autorski nad realizacją prac. Te powinny potrwać 44 tygodnie od zawarcia umowy z wykonawcą robót budowlanych - czytamy.
Dworce kolejowe w Babimoście i Sulechowie powstały na początku XX wieku. Dziś są zaniedbane, w kiepskim stanie technicznym.
Przebudowy doczeka się także ponadstuletnia stacja w Nowinach Wielkich (trasa Gorzów - Witnica - Kostrzyn nad Odrą).
Prace projektowe dla trzech lubuskich dworców wykona pracownia WK Architekci ze Swarzędza. Kontrakt wart jest ok. 520 tys. zł.
Materiał promocyjny partnera
Materiał promocyjny partnera
Materiał promocyjny partnera