PKP podpisały umowy na projekty przebudowy zabytkowych dworców kolejowych. Na liście są Sulechów, Babimost i Nowiny Wielkie.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

W marcu br. ruszyła wielka modernizacja linii kolejowej nr 358 na odcinku Czerwieńsk - Sulechów - Babimost - Zbąszynek. Po remoncie blisko 42 km odcinka torów pociągi będą mogły jeździć 120 km na godzinę (o 20 km szybciej niż do tej pory. Jednym z najważniejszych punktów remontu jest przebudowa znajdującego się na trasie starego mostu na Odrze w Pomorsku. Zakończenie remontu przewiduje się na połowę 2022 r. Inwestycja warta jest blisko 106 mln zł. Pieniądze wykłada marszałek lubuski ze swojego unijnego programu RPO oraz Funduszu Kolejowego i budżetu PKP.

Oprócz tego zmodernizowane zostaną m.in. stacje w Sulechowie i Babimoście. - Na początku maja spółka PKP SA podpisała umowy na wykonanie dokumentacji projektowej i przebudowę dworców - informuje portal transport-publiczny.pl. - Dokumentacja dla każdego z obiektów ma powstać w ciągu 36 tygodni. Ponadto wykonawcy będą pełnić nadzór autorski nad realizacją prac. Te powinny potrwać 44 tygodnie od zawarcia umowy z wykonawcą robót budowlanych - czytamy.

Dworce kolejowe w Babimoście i Sulechowie powstały na początku XX wieku. Dziś są zaniedbane, w kiepskim stanie technicznym.

Przebudowy doczeka się także ponadstuletnia stacja w Nowinach Wielkich (trasa Gorzów - Witnica - Kostrzyn nad Odrą).

Prace projektowe dla trzech lubuskich dworców wykona pracownia WK Architekci ze Swarzędza. Kontrakt wart jest ok. 520 tys. zł.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej