Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Zakład wznowi bezpośrednią obsługę klientów od poniedziałku, 4 maja.

- To bardzo ważne dla osób, które szukają informacji np. na temat rent i emerytur czy chcą założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Otwarcie sal odbędzie się z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa - informuje Agata Muchowska, rzeczniczka lubuskiego ZUS i zachęca do korzystania z PUE. - Konto można założyć bez wychodzenia z domu, przez internet, za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej. Można to zrobić również w placówkach ZUS, korzystając z pomocy pracowników.

W dalszym ciągu wszelkie dokumenty, wnioski czy pisma możemy pozostawić w przygotowanej do tego skrzynce. Znajdziemy ją w każdym oddziale ZUS.

Ci, którzy zdecydują się na osobistą wizytę, muszą pamiętać o zasłonięciu ust i nosa. Oczekując na swoją kolej, należy zachować minimum 1,5 metra odległości od drugiej osoby. Przy stanowisku może znaleźć się tylko jedna osoba.

- Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy. Osoby towarzyszące (z wyjątkiem opiekunów osób z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną - tłumaczy Muchowska.

Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych,
lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej.