Łącznie na promocję miasta Gorzowa przez sport w 2020 r. przeznaczono 2,2 mln zł. 1,48 mln zł zabierze żużlowa Stal, 500 tys. zł otrzymają koszykarki na występy w europejskich pucharach i krajowej lidze, a 20 tys. zł dostaną Orlęta na ogólnopolski wyścig w kolarstwie przełajowym „Przełaj nad Wartą”.
Stalowcy w minionym sezonie zajęli w PGE Ekstralidze siódme miejsce, obronili się przed spadkiem w barażach. Bartosz Zmarzlik sięgnął po wielki sukces: został mistrzem świata seniorów na żużlu jako trzeci Polak w historii. Wcześniej po złoto sięgali tylko Jerzy Szczakiel w 1973 r. oraz Tomasz Gollob w 2010 r.
Podpisanie umów ze Stalą i Zmarzlikiem miało uroczysty przebieg. Dziwi nas, że prezydent Wójcicki takiego samego potencjału w wykorzystaniu wizerunku nie widzi choćby w Karolinie Nai, naszych kajakarkach czy wioślarce, które za chwilę będą się bić o medale w sportowej imprezie czterolecia – igrzyskach olimpijskich w Tokio. W rubrykach promocyjnych nie znaleźliśmy na te naturalne ambasadorki każdej akcji „Sport to zdrowie” ani złotówki.
– Gorzów nieodmiennie kojarzy się ze sportem. Dzięki sukcesom naszych żużlowców głównie ze Stalą. Doceniamy i szanujemy tę wartość, w związku z tym ponownie nawiązujemy współpracę z klubem na rzecz promocji miasta – podkreślił prezydent Wójcicki.
Po raz pierwszy umowę na promocję miasta zawarto z zawodnikiem. Bartosz Zmarzlik będzie promował Gorzów na całym świecie podczas zawodów sportowych, a jego wizerunek będzie wykorzystywany podczas działań i projektów realizowanych w Gorzowie. Dodatkowo Bartek będzie gościem większości miejskich wydarzeń.
– Mam wciąż sporo niespełnionych marzeń sportowych i chciałbym sięgać po nie razem ze Stalą Gorzów. Uczynię wszystko, co w mojej mocy, żeby pozytywnie rozsławić Gorzów w świecie – powiedział Zmarzlik.
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny