Każdy, kto 13 października będzie chciał wziąć udział w wyborach, ale tego dnia będzie przebywać poza miejscem, w którym jest zameldowany, i tak może zagłosować. Musi jednak przynajmniej na kilka dni przed wyborami wypełnić pewne dokumenty.
Wniosek o dopisanie do listy najpóźniej do 8 października
Najpóźniej do 8 października w miejscowości, w której będzie przebywać w chwili wyborów, musi złożyć wniosek o dopisanie się do spisu wyborców. Taki dokument trzeba złożyć w urzędzie miasta (gminy), ale można to zrobić również przez internet.
Drugi sposób to dopisanie się do spisu wyborców tylko na te najbliższe wybory do Sejmu i Senatu 2019. Takie formalności też należy spełnić do 8 października. Gdzie? W urzędzie miasta (gminy) lub przez internet.
Do 11 października zaświadczenie o prawie do głosowania
Jeśli ktoś nie zdąży skorzystać z jednego z tych dwóch pierwszych sposobów do 8 października, też ma jeszcze szansę, by wziąć udział w wyborach. Musi do 11 października uzyskać zaświadczenia o prawie do głosowania. Taki dokument trzeba odebrać w urzędzie miasta (gminy) tam, gdzie jest zameldowany. Dobra wiadomość jest taka, że nie trzeba czekać, dokument zostanie wystawiony „od ręki”.
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.