Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Każdy, kto 13 października będzie chciał wziąć udział w wyborach, ale tego dnia będzie przebywać poza miejscem, w którym jest zameldowany, i tak może zagłosować. Musi jednak przynajmniej na kilka dni przed wyborami wypełnić pewne dokumenty.

Wniosek o dopisanie do listy najpóźniej do 8 października

Najpóźniej do 8 października w miejscowości, w której będzie przebywać w chwili wyborów, musi złożyć wniosek o dopisanie się do spisu wyborców. Taki dokument trzeba złożyć w urzędzie miasta (gminy), ale można to zrobić również przez internet.

Drugi sposób to dopisanie się do spisu wyborców tylko na te najbliższe wybory do Sejmu i Senatu 2019. Takie formalności też należy spełnić do 8 października. Gdzie? W urzędzie miasta (gminy) lub przez internet.

Do 11 października zaświadczenie o prawie do głosowania

Jeśli ktoś nie zdąży skorzystać z jednego z tych dwóch pierwszych sposobów do 8 października, też ma jeszcze szansę, by wziąć udział w wyborach. Musi do 11 października uzyskać zaświadczenia o prawie do głosowania. Taki dokument trzeba odebrać w urzędzie miasta (gminy) tam, gdzie jest zameldowany. Dobra wiadomość jest taka, że nie trzeba czekać, dokument zostanie wystawiony „od ręki”.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.