O tym, że do końca roku brakujący fragment drogi ekspresowej S3 z Polkowic do Lubina będzie przejezdny dla kierowców, informował jeszcze w listopadzie wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dzisiaj GDDKiA tej pewności już nie ma.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Przed Wigilią drogowcy z zielonogórskiej GDDKiA oddali do użytku drogę pomiędzy węzłem Nowa Sól-Zachód a górnym przejściem dla dużych zwierząt (pas w kierunku na Wrocław). 17-kilometrową trasę od Niedoradza do Nowej Soli wybudował za ponad 200 mln zł Budimex. To już ostatni odcinek budowanej ekspresówki w województwie lubuskim.

Lubuski fragment drogi S3 kończy się za Nowym Miasteczkiem. Do końca roku kierowcy mieli pojechać także ekspresówką od Polkowic do Lubina na Dolnym Śląsku. Ale jak informuje wrocławska „Gazeta Wyborcza”, nie jest to takie pewne.

O tym, że do końca roku brakujący fragment drogi ekspresowej S3 z Polkowic do Lubina będzie przejezdny dla kierowców, informował jeszcze w listopadzie wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dzisiaj GDDKiA tej pewności już nie ma.

– Wykonawca walczy i realizuje fragmenty tej drogi małymi etapami. Do końca roku miała być oddana do ruchu jedna jezdnia od węzła Polkowice do węzła Lubin-Północ – mówi Lidia Markowska, dyrektor GDDKiA we Wrocławiu, nie mając jednak pewności, czy to się uda. – Mieliśmy chwilowe załamanie pogody i spadek temperatury poniżej zera stopni. W tej chwili analizujemy każdy dzień pracy konsorcjum.

Kierowcy na realizację tego 14-kilometrowego odcinka S3 czekają od połowy czerwca. To wtedy minął termin kontraktowy, który GDDKiA wyznaczyła konsorcjum firm Salini i Pribex. Nie został on dotrzymany, bo w ubiegłym roku doszło między nimi do konfliktu i zatrzymania prac na miesiąc. Opóźnień nie udało się nadgonić, a wiceminister infrastruktury i budownictwa Marek Chodkiewicz, odpowiadając na interpelację dolnośląskich posłów PiS, poinformował, że „data zakończenia robót z uwzględnieniem opóźnień jest określana na dzień 30 marca 2019 r.”.

S3 w Polsce będzie miała 520 km. Poprowadzi od Świnoujścia przez Szczecin, dalej wzdłuż zachodniej granicy przez: Gorzów, Zieloną Górę, Lubin, Legnicę, Bolków, do południowej granicy Polski w Lubawce.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej