Prawdopodobnie w przyszłą środę kierowcy pojadą kolejnym czteropasmowym odcinkiem S3 w Lubuskiem, z Niedoradza do Nowej Soli. 17-kilometrową trasę wybudował za ponad 200 mln zł Budimex.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

To, że droga zostanie oddana kierowcom w przyszłym tygodniu, to pewnik. – Trwają końcowe odbiory. W połowie przyszłego tygodnia powinni cieszyć się nią już kierowcy – mówi Anna Jakubowska, rzecznik zielonogórskiego oddziału GDDKiA. Odcinek, z Niedoradza do Nowej Soli, powinien być gotowy już kilka miesięcy temu, ale Budimex, wykonawca inwestycji, prosił o wydłużenie terminu. Okazało się, że stara nitka wymaga większego nakładu pracy. Nie wystarczył mały lifting. Trzeba było zedrzeć kilka warstw. Na drodze były spękania, więc naprawa sięgnęła nieco głębiej.

– By jezdni nie trzeba było wkrótce remontować – tłumaczyła decyzję Anna Jakubowska z GDDKiA.

Termin przełożono na połowę grudnia i wszystko wskazuje na to, że tym razem zostanie dochowany.

Cztery pasy w całym Lubuskiem

Po tym gdy GDDKiA odda odcinek z Niedoradza do Nowej Soli, pojedziemy przez całe Lubuskie czteropasmową drogą ekspresową S3. To ułatwi podróż do rodziny na święta Bożego Narodzenia.

Wyjątkiem wygodnej podróży będą dwie rzeczy: most na Odrze w Cigacicach, tu jest przewężenie, bo trwa budowa drugiej części obiektu, a zakończy się latem 2019 r.

Trzeba także pamiętać, by dobrze się przygotować do podróży. Zatankować pełen bak paliwa i zabrać prowiant. W Lubuskiem nie działają jeszcze miejsca obsługi podróżnych. Wyjątkiem jest jedna stacja benzynowa, sklep i bar za południowym zielonogórskim węzłem (jadąc w kierunku Wrocławia). Jeśli podróży nie zaplanujemy, trzeba będzie wjechać do miast.

Nowe oznakowanie

Nowa droga S3 będzie miała nowatorskie oznakowanie. Podobne do tego, które stosują Niemcy. Oprócz nazwy węzła na tablicy znajdzie się także jego numer. Do tego tablice są wykonane w znacznie większym rozmiarze. By móc w ogóle je postawić, bo ich wielkość i zawartość ściśle określa rozporządzenie, drogowcy zastosowali wybieg. Postawili znaki informujące o zastosowaniu nowatorskiego oznakowania. Jeśli nowe tablice się przyjmą, niewykluczone, że ich standardy zostaną zapisane prawnie.

Przypomnijmy, pod koniec listopada drogowcy oddali 13-kilometrowy odcinek z Zielonej Góry do Niedoradza, także budowany przez Budimex.

We wrześniu drogowcy oddali odcinek pomiędzy południowym węzłem w Nowej Soli a węzłem Kaźmierzów, tuż przed Polkowicami. Blisko 33-kilometrowy odcinek został poprowadzony całkowicie nowym śladem. W dwóch, niemalże równych odcinkach zbudowały go Dragados i Mirbud.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej