Do przetargu na przebudowę ul. Kostrzyńskiej stanęły trzy firmy. Wszystkie oferty znacznie przekraczają zaplanowaną przez miasto kwotę na tę inwestycję.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Przypomnijmy: chodzi o przebudowę ponad 3 km drogi na odcinku od placu Słonecznego do węzła S3. Wykonana ma być nowa konstrukcja drogi wraz, przebudowa skrzyżowania ulic Kostrzyńska-Dobra-Warzywna, budowa nowego torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej na odcinku o długości około 2 km wraz z pętlą przy ul. Warzywnej o parametrach technicznych dostosowanych dla nowych tramwajów, budowa peronów i przystanków tramwajowych, rozbiórka istniejącego wiaduktu drogowego i budowa nowego, budowa chodników oraz budowa ścieżek rowerowych.

Będzie też zbudowana kanalizacja deszczowa, LED-owe oświetlenie wzdłuż ulicy z doświetleniem przejść dla pieszych.

Inwestycja ma trwać 17 miesięcy od chwili zawarcia umowy z wykonawcą, torowisko i sieć trakcyjna mają być gotowe już po roku.

To już drugie podejście do przetargu. Poprzedni został wprawdzie rozstrzygnięty, ale firma Balzola, która wygrała przetarg wycofała się ze względu na przeciągające się procedury. Kolejne firmy również nie były zainteresowane. Miasto nie zachowało również wpłaconego wadium, gdyż minęły określone przepisami terminy.

Tymczasem oferty wyraźnie poszły w górę w związku ze zmianą sytuacji na rynku budowlanym i wzrostem cen. Tym razem o realizację inwestycji starają się dwie firmy z poprzedniego przetargu: ZUE SA z Krakowa i Strabag. Trzecim oferentem jest Budimex SA, który zaproponował najkorzystniejszą cenę ok. 65,2 mln zł. To jednak i tak ponad 7 mln zł więcej, niż miasto przeznaczyło na inwestycję (58 mln zł). Dwie pozostałe oferty natomiast są już znacznie wyższe: ZUE SA jest gotowy przebudować Kostrzyńską za ponad 72,8 mln zł, a Strabag proponuje aż 89,4 mln zł. Komisja przetargowa jeszcze pracuje i ocenia oferty.  - Będziemy szukać brakujących środków w budżecie miasta i na najbliższej sesji rozmawiać na ren temat z radnymi - informuje prezydent Jacek Wójcicki.

Jak bardzo wzrosły ceny od maja zeszłego roku pokazuje porównanie poprzednich ofert. Wtedy ZUE oferowało cenę 58,5 mln zł, a Strabag 64,8 mln zł.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem