Wykonano już ponad 50 proc. zakresu rzeczowego budowy estakady kolejowej w Gorzowie - ogłosili w piątek przedstawiciele spółki PKP PLK. A później zaprosili dziennikarzy na zwiedzanie placu budowy.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Mierzący ponad 2 km obiekt, którego modernizacja trwa od roku, ma być gotowy za 10 miesięcy. W ramach inwestycji wybudowano przystanek przy ul. Teatralnej (działa od kwietnia). Prace na samej estakadzie idą szybko. Zdemontowano już tory na całej długości estakady. Budowlańcy skuli betonową płytę nad 30 z 50 nisz. Dziś widać, w jaki sposób wiadukty zostaną wzmocnione. – Zachowamy przy tym zabytkowy charakter obiektu, w części odtworzymy nawet stylowe balustrady – obiecują kolejarze.

Zobacz naszą galerię zdjęć z placu budowy

Budowla zostanie wzmocniona tak, by w przyszłości na estakadzie mógł pojawić się drugi tor, a nawet elektryfikacja. Spółka PKP PLK zleciła studium wykonalności dla odcinka z Piły do Kostrzyna „pod drutem”.

Ale największe wrażenie robi zakres prac na gorzowskim dworcu. Budowlańcy rozkopali całą płytę dworca, pozostał praktycznie tylko szkielet. Od nowa wybudowane zostaną dwa perony wraz z infrastrukturą przyjazną osobom niepełnosprawnym. W powstających od nowa korytarzach zamontowany zostanie monitoring.

Inwestycja jest warta 115 mln zł. 100-letnią estakadę przebudowuje konsorcjum z firmą Intercor z Zawiercia na czele.

– To jeden z tych projektów, którymi możemy, a nawet powinniśmy się chwalić. Inwestycję prowadzimy z rozmachem, nie ma żadnych opóźnień – podkreśla Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK odpowiedzialny za inwestycje.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem