Mierzący ponad 2 km obiekt, którego modernizacja trwa od roku, ma być gotowy za 10 miesięcy. W ramach inwestycji wybudowano przystanek przy ul. Teatralnej (działa od kwietnia). Prace na samej estakadzie idą szybko. Zdemontowano już tory na całej długości estakady. Budowlańcy skuli betonową płytę nad 30 z 50 nisz. Dziś widać, w jaki sposób wiadukty zostaną wzmocnione. – Zachowamy przy tym zabytkowy charakter obiektu, w części odtworzymy nawet stylowe balustrady – obiecują kolejarze.
Zobacz naszą galerię zdjęć z placu budowy
Budowla zostanie wzmocniona tak, by w przyszłości na estakadzie mógł pojawić się drugi tor, a nawet elektryfikacja. Spółka PKP PLK zleciła studium wykonalności dla odcinka z Piły do Kostrzyna „pod drutem”.
Ale największe wrażenie robi zakres prac na gorzowskim dworcu. Budowlańcy rozkopali całą płytę dworca, pozostał praktycznie tylko szkielet. Od nowa wybudowane zostaną dwa perony wraz z infrastrukturą przyjazną osobom niepełnosprawnym. W powstających od nowa korytarzach zamontowany zostanie monitoring.
Inwestycja jest warta 115 mln zł. 100-letnią estakadę przebudowuje konsorcjum z firmą Intercor z Zawiercia na czele.
– To jeden z tych projektów, którymi możemy, a nawet powinniśmy się chwalić. Inwestycję prowadzimy z rozmachem, nie ma żadnych opóźnień – podkreśla Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK odpowiedzialny za inwestycje.
Materiał promocyjny partnera
Materiał promocyjny partnera
Wszystkie komentarze